جامعه را هنرمندان می سازند نه سیاستمداران
چهار شنبه 26 مهر 1396 بازدید: 2834

مراسم گرامی داشت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه هنر شب گذشته (25 مهرماه سال جاری) با حضور دکتر غلام رضا اکرمی رییس دانشگاه هنر، دکتر محمود ارژمند( معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر) حجت الاسلام محمد دوست پرور ( رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هنر) ، دکتر منوچهر معظمی ( معاون پژوهش و فناوری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر) دکتر مستغنی رییس دانشکده معماری و شهر سازی دانشگاه هنر، دکتر سعید پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و جمع کثیری از دانشجویان  در تالار فارابی دانشکده پردیس ولی عصر برگزار شد.

به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر، دکترغلام رضا اکرمی رییس دانشگاه هنر، در این ایین ضمن خوش آمد گویی و تبریک سال تحصیلی به دانشجویان ورودی جدید افزود:هنر و هنرمند در جامعه از جایگاه و قداست خاصی برخوردار است ، زیرا هنرمندان از نبوغ و استعداد خارق العاده ای در کشف  و ساخت محیطی زیبا و ارتباط  تاثیر گذار فضای پیرامون خود برخوردارند.

هنرمند تمدن را رقم می زند

وی با اشاره به نقش مهم و سازنده هنرمند در جامعه اظهار کرد:جامعه را هنرمندان می سازند نه سیاستمداران، حتی می توان به جرات  گفت هنرمند تمدن ساز است ،در واقع تنها  کسانی که بارقه ای از خلاقیت در آنها بروز می کند هنرمندان هستند که با نوع نگرش ، رفتار و اندیشه بارور و سازنده می توانند آثار و هنرهای ماندگار کهروح و روان جامعه را لطیف و پویا می کند، خلق نمایند.

اکرمی گفت: هر اثر هنری برای خلق شدن نیازمند هنرمندی با ذهن و نگرش زیبا دارد و همین ویژگی او را از سایر انسانها متمایز ساخته است.

هنرمند دریچه شعور و آگاهی را به روی جامعه بشری باز می کند

رییس دانشگاه هنر ادامه داد: هنرمند تشنه کمال، کشف و انتقال نشانه ها و معناهای آفرینش است،  او میخواهد دریچه ای از شعور و آگاهی را به جامعه بشری بگشاید.

وی داشتن تهدیب روح و نفس رایکی از ویژگی های بارز هنرمندتلقی و عنوان کرد: یک هنرمند باید علو طبع و شخصیت شاخصی داشته باشد، زیرا برای ساختن جامعه باید اول شخصیت خود را بسازیم تا بتوانیم تاثیر گذار و الگو باشیم.

اکرمی بیان کرد: هر اثر هنری که در جامعه عرضه می شود قطعا یشت ان اثر هنری شخصیت و تفکر هنرمندی در آن نهفته است ، از انجایی که هنر کار خدا گونه ای است  هنرمند باید دید و نگاهی خدا گونه در خلق آثار داشته باشد تا بتواند منشاء خلق آثاری زیبا و جاویدان باشد.

رییس دانشگاه هنر با اشاره به وجود برخی مشکلات در دانشگاه مانند کمبود خوابگاه در شهر تهران تاکید کرد: دانشگاه هنر نیز مانند سایر دانشگاه ها و جامعه با کمبودها و محدودیت هایی روبرو است و این مشکلات را تاحدود زیادی می توان با تجمیعهنرمندانو ارتباط  بین رشته ها به شکل هم افزاییمرتفع کرد،در حال حاضرمهترین مسله ،کمبود خوابگاه در شهر تهران است ،  البته  تعداد خوابگاه های دانشگاه هنر در استان البرز( کرج) کافی و جوابگوی دانشجویان است.

 

وی در ادامه تغدیه سالم را برای دانشجویات یکی از ارکان مهم سلامتی و ایتم اصلی دانشگاه برشمرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه هنر در امر تغذیه و سلامتی دانشجویان حساس است و در این راستا به تهیه و توزیع خوراک تازه و تولید روز برای دانشجویان توجع خاصی دارد.

در ادامه حجت الاسلام  محمد دوست پرور رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هنر افزود:قشر هنر سرمایه های گرانقدر این مرز و بوم به شمار می روند دولت و جامعه هزینه هایی را برای سرمایه های هنری و هنرمند انجام می دهند تا شاهد به ثمر نشستن این قشر محبوب و ساختن وطن باشیم.

توسعه ارتباطات دانشگاه هنر در شرکت ملی گاز ایران

دکتر سعید پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: تعاملات مثمر ثمر و قابل توجه ی بین دانشگاه هنر و شرکت ملی گاز ایران وجود دارد ،به خصوص در زمینه ارایه آثار و طرح های این دانشگاه به انجمن و اتحادیه بین المللی گاز توانسته کسب اعتماد و مقبولیت بالایی را رقم بزند، امیدوارم شاهد موفقیت های گسترده تری در زمینه های مختلف حوزه همکاری با ایندانشگاه باشیم.

تقدیر از دانشجویان برگزیده 

درپایان مراسم از رتبه های برتر به ترتیب؛

1-   سمانه جمشیدی نیا رشته صنایع دستی (کارشناسی) رتبه اول تذهیب در سی و دوین جشنواره سراسرس قرآن و عترت دانشجویان(سال 95- 96 )

2-      محمد زارع بیدکی  دانشجوی کارشناسی صنایع دستی، کسب رتبه نخست نشریه کاما در حوزه نشریات هنر و معماری ( سال 95-96 )

3-      جواد عباسی دانشجوی رشته مرمت  و اشیاء( دکتری) نامزد جایزه کشوری تالیف مقاله علمی تخصصی در حوزه مقالات هنری سال 95- 96

4-      حسین شیری دیپلم افتخار در بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان (سال 95- 96)،تقدیر شد.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir