در سفر رییس دانشگاه هنر به اتریش و المان؛ زمنیه تبادل دانشجو و استاد مورد بررسی قرار گرفت
چهار شنبه 17 آبان 1396 بازدید: 1568

 در سفررییس دانشگاه هنر به اتریش؛ زمنیه تبادل دانشجو و استاد و زمینه های همکاری دانشگاه های هنر ایران با موسیقی و هنر وین بررسی شد.


به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر غلامرضا اکرمی، رییس و پویان آزاده ، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه هنر ، سه شنبه شب در بازدید از دانشگاه موسیقی و هنر وین با «فرانتس پاتای» رییس این دانشگاه ، پیتر کانیگسیدر مدیر امور بین الملل و میکاییل پوش رئیس دانشکده موسیقی این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار  که بین «فرانتس پاتای» رییس دانشگاه موسیقی و هنر وین ، پیتر کانیگسیدر مدیر امور بین الملل و میکاییل پوش رئیس دانشکده موسیقی این دانشگاه  انجام شد طرفین ضمن آشنایی با توانایی ها و ظرفیت های طرف مقابل زمینه های همکاری فرهنگی و آموزشی در زمنیه تبادل دانشجو و استاد را مورد بررسی قرار دادند.

از نکات جالب درباره دانشگاه موسیقی و هنر وین به گفته مدیران آن دو سوم دانشجویان این دانشگاه خارجی و یک سوم آنان اتریشی هستند، همچنین مسئولان دانشگاه وین تاکید کردند که هدف این مجموعه آموزشی نوآوری در زمینه موسیقی با نگاه به آینده است. این دانشگاه نیز تعداد 850 دانشجو از جمله 10 دانشجوی ایرانی دارد.


میکائیل پوش رئیس دانشکده موسیقی این دانشگاه که خود نوازنده است در جشنواره موسیقی فجر امسال در ایران حضور خواهد داشت.


رئیس دانشگاه هنر در سفر به اتریش همچنین با رئیس 'کنسرواتوار موسیقی وین' نیز دیدار و گفتگو کرد و همچنین عصر سه شنبه در یک ویدئو کنفرانس با رئیس دانشگاه هنر 'سالزبورگ' اتریش نیز درباره زمینه های همکاری از جمله تبادل دانشجو مذاکره کرد.


اکرمی پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما در ارتباط با توسعه روابط بین الملل با دانشگاه های خارجی، در سفر به اتریش امروز با مسئولان دانشگاه موسیقی و هنر و همچنین کنسرواتوار موسیقی وین (Vienna Conservatory ) ملاقات های خوبی داشتیم. در دیدار از کنسرواتوار موسیقی وین تفاهم های اولیه انجام شد و تفاهمنامه همکاری در سفر رئیس آن به ایران امضا خواهد شد.


وی افزود: ما می خواهیم در زمینه های مختلف تبادل دانشجو ، تبادل استاد و زمینه کارهای مشترک ، تحقیقاتی داشته باشیم که بتوانیم سطح دانشگاه را ارتقا دهیم و ارتباط با سایر کشورها هم می تواند در ارتقای آموزش دانشگاه و هم در انتقال فرهنگ و هنر ما به سایر کشورها تاثیر داشته باشد.


وی گفت: فردا (چهارشنبه) نیز در سفر به آلمان با مسئولان چهار دانشگاه این کشور  در راستای زمینه های همکاری با دانشگاههای آلمان ملاقات صورت  می گیرد ، امیدواریم که با مراودات بیشتر بتوانیم به شناساندن هنر و ارزشهای فرهنگی کشورمان به کشورهای اروپایی کمک کنیم و رابطه متقابل و دوستی بین ملت های ایران ، اتریش و آلمان را افزایش یابد.


 گفتنی است ؛ به نقل روابط عمومی دانشگاه هنر در این سفر که به دنبال دعوت رسمی دانشگاه های هنری معتبر اتریش و آلمان برای شرکت در نشست های هماهنگ شده انجام می شود، امکان امضای تفاهم نامه های مشترک همکاری بین دانشگاهی در دستور کار قرار می گیرد. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir