نُهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنربرگزار می شود
شنبه 4 آذر 1396 بازدید: 1696

 نُهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر در محل تماشاخانه هنر دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در دهه دوم اسفند ماه 96 برگزارمی شود.

پدرام معصومی دبیر نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا واحد دانشگاه هنرگفت: نهمین دوره ی جشنواره ی مونولوگ با نگاهی به سنت شکل گرفته در ادوار گذشته ی جشنواره، و نیز میل به تغییر و نوخواهی ، با صدور فراخوان رسما آغاز به کار می کند.

 وی در ادامه افزود: این دوره ی جشنواره  -همچون طبیعت هر رویداد آکادمیک دیگر- محل برخورد «روحیه دانشجویی» مبتنی بر تغییر، مرزشکنی و میل به تجربه کردن، با نظم، قواعد و تثبیت تجربه های پیشین مورد نظر «گفتمان دانشگاه» است.

 

معصومی  بیان کرد: بنابراین تلاش مجریان جشنواره، انعکاس بی واسطه ی غریزه و روحیه ی مذکور است و قطعا در انعکاس تام و تمام آن پیروز مطلق نخواهد بود، از این جهت نه ادعای بزرگی دارد و نه اهداف سترگی را دنبال میکند، ولی آگاهانه در پی چیزی است که می توان آن را در ادامه ی تلاشهای ادوار قبل، حرکت به سمت نوعی تئاتر «اقلیت» نامید.

 دبیر نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر اظهار کرد: دبیرخانه ی نهمین جشنواره ی مونولوگ با توجه به تجربه های گذشته و قابلیت های مستتر در دانشجو و تئاتر با تلفیقی از آگاهی و ناآگاهی و نیز بیم و امید با انتشار فراخوان، از دانشجویان سراسر کشور دعوت می کند .

وی گفت: جشنواره مذکور در دو بخش مو نولوگ متعارف و مونولوگ اجرا برگزار می شود، که مو نولوگ متعارف بیشتر به ساختار متن محور ،ساختار مونولوگ متعارف و مونولوگ اجرا نیز به سبک های اجرایی و ایده های اجرایی می پردازد.

او یاد آور شد: متقاضیان شرکت در بخش مو نولوگ متعارف باید فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز و متن نمایشنامه )سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD و ه  ( PDF ) ، همچنین در بخش مونولوگ اجرا فرم شرکت در جشنواره ، مدارک مورد نیاز و طرح اجرائی خود )سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل (WORD ) (PDF )را در  تاریخ 18 آذرماه 96 به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

معصومی در خصوص بخش مسابقه نمایشنامه نویسی(مونولوگ( بیان کرد: در این بخش نمایشنامه های تولیدی دانشجویان متقاضی مورد قضاوت قرار می گیرد، طبعا تاکید بر محوریت مونولوگ مبنای پذیرش و داوری خواهد بود ، متقاضیان شرکت در این بخش باید فرم شرکت در جشنواره ، مدارک مورد نیاز و نمایشنامه خود )چهار نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD و PDF )را در  تاریخ 5 دیماه 96 به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند، هر متقاضی می تواند سه اثر را در این بخش شرکت دهد.

دبیر نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر تصریح کرد: طبق روال ادوار گذشته جشنواره ، مسابقه بداهه پردازی نیز از بخش های این دوره خواهد بود. تاکید بر مهارت در ایده پردازی در حداقل زمان ، تسلط بر بازیگری و خلق بداهه محورهای این بخش را تشکیل می دهند، متقاضیان شرکت در این بخش می بایست فرم شرکت در جشنواره و مدارک مورد نیاز را در تاریخ21  بهمن ماه 96 به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

وی بیان کرد: متقاضیان حضور در جشنواره بایستی دانشجو بوده و یا حداکثر یک سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد، آثار متقاضی تمامی بخش ها نباید پیش از این منتشر و یا اجرا شده باشد،  همچنین تکمیل و ارائه فرم ثبت نام به منزله پذیرش تمامی شرایط ، قوانین و زمان بندی جشنواره است.

معصومی افزود: گواهی اشتغال به تحصیل و یا کپی مدرک تحصیلی برای واجدین شرایط ، کپی کارت دانشجویی ، یک قطعه عکس، ارائه مجوز نویسنده و یا صاحب ایده برای بخش های الف و ب مدارک مورد نیاز متقاضیان حضور در جشنواره است.

او در پایان خاطر نشان کرد: نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر در تماشاخانه هنر دانشکده سینما و تئاتر این دانشگاه در دهه دوم اسفند ماه 96 برگزار می شود.

گفتنی است: داورای جشنواره مذکور را اساتید دانشگاهی تئاتر و غیر دانشگاهی بر عهده دارند، همچنین  آدرس دبیرخانه به شرح زیر می باشد:

 تهران : خیابان سرهنگ سخایی  بعد از تقاطع سی تیر دانشگاه هنر دفتر کانون نمایش  دبیرخانه نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر ، همچنین متقاضیان حضور در جشنواره بایستی شماره های تماس : 09355977233 دبیر اجرایی کد پستی : 1136813518 * درصورت ارسال با پست روی بسته  را با عنوان کانون نمایش . دبیرخانه نهمین جشنواره مونولوگ درج کنند.

ایمیل. 9monofest@gmail.com :

 

   https://t.me/monologue9th : تلگرام:

9thmonologue صفحه اینستاگرام :


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir