مشابه ژانر فیلم کاتاتونیا در سینمای ایران نمونه ای موجود نیست
سه شنبه 21 آذر 1396 بازدید: 2283

 بازیگر نقش اول زن فیلم سینمایی کاتاتونیا گفت: قصه فیلم کاتاتونیا ایرانی است و فقط با ژانری متفاوت به تصویر کشیده است که سینمای ایران تا حالا تجربه جدی در این زمینه نداشته است.

 

داستان:

قصه از سه بیمار روانی است کع در فضای سلول هایشان با یکدیگر به مناظره می پردازند و همزمان با مسیر داستان اتفاقاتی رخ می دهد. پزشک معالج از درون دوربین با سه بیمار مکالمه دارد و در پی اکتشافاتی پی به حقایقی می برد.....

آماندا آزاد بازیگر نقش اول زن فیلم سینمایی کاتاتونیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا واحد دانشگاه هنر گفت: این فیلم داستانی با ژانر علمی ، تخیلی درام است که به بررسی قصه ساده در ذهن پیچیده بیماران شیزو فرنی می پردازد، که همراه با آن از قصه های موازی روایت متفاوتی از طنز رئال خواهیم داشت.

وی افزود: مشابه ژانر فیلم کاتاتونیا در سینمای ایران نمونه ای موجود نیست و از این رو در نگاه اول فیلم بسیار متفاوت دیده می شود.

این بازیگر در ادامه تصریح کرد: دراین که ژانری نو و ویژه ساخته شده شکی نیست ، اما در اینکه فقط برای مخاطبی خاص ساخته شده باید بگویم اصلا اینگونه نیست، این فیلم کاملا توانایی ارتباط با هر گونه مخاطبی  را در ایران دارد و نگاهی که در برخی از افراد به این اثر به عنوان یک اثر خاص وجود دارد، توسط فیلمساز پدیرفته نیست. چون قصه این فیلم ایرانی است و فقط با ژانری متفاوت به تصویر کشیده است که سینمای ایران تا حالا تجربه جدی در این زمینه نداشته است.

آزاد بیان کرد: بازیگران اصلی این فیلم  ( مهدی کریمی، آماندا آزاد و امید خاکدان) برای ایفای نقش بیش از سه ماه در بیمارستان اعصاب و روان بستری شدند تا همسان سازی نقش ها را با شخصیت ها و کاراکترهای اصلی فیلم نامه تولید و پرداخت کنند.

وی گفت:نمایش تک زاویه ای حدود 90 درصد، فیلم کاتاتونیا از ویژگی خاص این فیلم است که تا کنون فیلمی ساخته نشده که 90 درصد آن از یک زاویه دوربین، بدون حرکت دوربین فیلمبرداری شده است.   

بازیگر زن نقش اول این فیلم افزود: یک بازی بسیار متفاوت در این فیلم از شهاب حسینی دیده می شود که فقط با استفاده از صدا شخصیت پردازی کردند و این خلاقیت موجب ایجاد احساس متفاوت در مخاطب از پرداخت تصویر بازی شهاب حسینی می شود.

آزاد همچنین به نقش قابل توجه رویا نو نهالی در این فیلم پرداخت و گفت: بازی رویا نونهالی در نقش شخصیت واقعی خود و اضافه شدن ایشان در دقایع انتهایی فیلم از دیگر وقایع هیجان انگیز این فیلم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارتدوین فیلم سینمایی کاتاتونیا مدت 14 ماه و کار صدا گذاری آن 3 ماه طول کشید.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir