اعلام برنامه‌های جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا
شنبه 25 آذر 1396 بازدید: 2004

 زمان‌بندی بخش‌های نمایشگاهی، مسابقه و موسیقی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا که ژانویه ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جشنواره هنری پارسی‌زبانان اروپا، این رویداد هنری ۲۳ دی ماه (۱۳ ژانویه) و همزمان با اجرای دو روزه گروه سیمرغ به خوانندگی همایون شجریان افتتاح می‌شود. همچنین بخش تجسمی کار خود را از ۱۸ دی ماه آغاز می‌کند و  بخش نمایشگاهی عکس و کاریکاتور از ۱۸ تا ۲۵ دی ماه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علاقمندان در این بخش با آثار هنری هنرمندان برجسته کاریکاتوریست و عکاس کشورهای ایران، تاجیکستان و افغانستان آشنا می‌شوند. نمایشگاه صد اثر برتر عکس و کاریکاتور نیز یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی است که در همین مدت روی دیوار می‌رود. همچنین در این حوزه کارگاه عکس و کاریکاتور با حضور هنرمندان برجسته این رشته‌های تجسمی برگزار خواهد شد. علاقه مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند با مراجعه به سایت این جشنواره، در این کارگاه که ۱۹ و ۲۰ دی ماه برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

مسابقه موضوعی عکس پاریس یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار این جشنواره است. علاقه مندان از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه فرصت دارند با عکاسی از شهر پاریس و ارسال آثارشان به جشنواره در این مسابقه شرکت کنند.

مینیاتور نیز یکی دیگر از موضوع‌ نمایشگاه‌های برجسته این جشنواره است که بنا بر اعلام انجمن هنری پرشیانا بخشی از درآمد حاصل از فروش این آثار هنری به زلزله‌زدگان کرمانشاه و پناهندگان اروپا اختصاص پیدا می‌کند.  

فارسی زبانان تاجیکستان نیز در این جشنواره حضور پررنگی دارند، کنسرت "دولتمند خالف" هنرمند برجسته تاجیکستان  نیز ۲۵ دی ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به موسیقی این کشور می‌توانند با حضور در این کنسرت از موسیقی سنتی تاجیکستان لذت ببرند.

این جشنواره  برای نخستین بار با هدف ایجاد همبستگی، صلح، برابری و اتحاد میان فارسی زبانان، فرصتی مهیا کرده تا هنرمندان فارسی زبان ایرانی، افغانستانی و تاجیک در کنار هم حضور پیدا کنند.

نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا ژانویه ٢٠١٨ در دو بخش هنرهای تجسمی و موسیقی از ۲۳ دی تا اول بهمن ماه در پاریس برگزار می‌شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir