کار تشکیلاتی به معنی تعامل و سازندگی، کسب تجربه مفید برای دانشجو به شمار می رود
یکشنبه 10 دی 1396 بازدید: 1928

دکتر مترجم زاده مدیر گروه عکاسی دانشگاه هنر گفت: کار تشکیلاتی  در دانشگاه به معنی تعامل و سازندگی با سایر ارکان اصلی دانشگاه،پختگی، کسب تجربه مفید و هم افزایی را برای دانشجویان به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر، آیین افتتاح دومین جشنواره عکس نقره(و هفتمین جشن عکس دانشگاه هنر) شامل 3400 فریم در بخش های مختلف،شب گذشته،با حضور دکتر محمد خدادادی مترجم زاده مدیر گروه عکاسی  و مشاور دومین جشنواره عکس نقره دانشگاه هنر، حجت الاسلام محمد دوست پرور مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر  و جمعی از دانشجویان این دانشگاه در تالار فارابی دانشکده کاربردی دانشگاه هنر برگزار شد.

در این مراسم دکتر خدادادی مترجم زاده ضمن ابراز خرسندی از طی کردن مسیر های رشد و بالندگی دانشجویان در عرصه های مختلف علمی و حفظ حالت پویایی و روحیه نشاط  آنها گفت: امیدورام  دانشجو این مسیر و آن حالت پویایی خودش را بهتر از پیش حفط کند.

وی در ادامه افزود: انشاالله با این برنامه ریزی ها بتوانیم انرژی مثبتی را فراهم بیاوریم و دانشجویان را به عملکرد ها و فعالیت های بیشتری در زمینه مذکور تشویق و ترغیب نماییم.

مشاور دومین جشنواره عکس نقره دانشگاه هنر بیان کرد: دو ویژگی عمده، یعنی حرکت دانشجو بنیاد و کار تشکیلاتی کردن، در واقع هماهنگی و هم افزایی با رکن اصلی آموزش در دانشگاه، تقریبا مهمترین کاری است که جشن های عکس تا حالا صورت گرفته است. من در این باره مطلبی که یکی از دانشجویان قدیم زحمت کشیدن در شماره اخیر مجله تخصصی عکاسی کالو تیپدانشگاه هنر عنوان کردند و آن یک توصیف تاریخی است به همراه نقد یا تحلیل مختصر و این نمونه کارها حرکت خوبی است که فعالیت و فرایند را باید مستندنماید.

دکتر مترجم زاده در ادامه تصریح کرد: همیشه دیذگاه من به عنوان یک معلم در حوزه عکاسی این بوده که دانشجو در فرایند جشن عکس، فرایند انجمن علمی، فرایند انتشار مجله کالوتیپ، مختار است و هیچ تحکمی صورت نمی گیرد.

مدیر گروه عکاسی دانشگاه هنر گفت: حرکت و فعالیت های دانشجویان در حوزه عکس پیامد و اثرات قابل توجه خود را نشان داده است، همچنین آمار مشارکت دانشجویان و فعالیت آنها در این بخش نسبت به سال قبل بر اساس عکس های ارسالی در جشنواره عکس نقره  نشان از پویایی و همکاری منسجم بین دانشجویان  و این مایه مسرت دانشگاه هنر و گروه عکاسی است، امیدوارم در حرکت ها و فعالیت های بعدی دانشجویان دانشگاه هنر شاهد اثرات مثبت تری باشیم.

وی ضمن تبریک به خاطر انتشار منظم مجله تخصصی عکاسی کالو تیپ دانشگاه هنر بیان کرد: این مجله ارزش های قابل توجه ای دارد، به علاوه اینکه مجله تخصصی عکاسی کالو تیپ به تاریخ سازی  هم می پردازد که این حرکت قابل توجه و ارزشی به  شمار می رود.

مجله تخصصی عکاسی کالو تیپ دانشگاه هنر در سال 1385 اولین شماره آن به عنوان اولین نشریه دانشجویی عکاسی کشور توسط دانشجویان دانشگاه هنر چاپ شده است.

همچنین سلسله نشست های تخصصی و مطالعات فرهنگی بصری در حاشیه نمایشگاه جشنواره عکس نقره  که برگزار می شود به ترتیب زیر ؛

یکشنبه 10/10/1396 : اهمیت نطریه و نظریه زدگی در عکاسی ایران( مدرس، حمید سوری- دکتر مقیم نژاد، ساعت 14 تا 16 )

کاتساندو : جایی برای دو نفر بررسی آثار مشترک ( مدرس رامیار منوچهر زاده و علی ناجیان ، ساعت 16:30 تا 18:30 )

دوشنبه 11/10/1396 : فرهنگ دیداری زنان و دیدمان غالب نقش اجتماعی زنان در جامعه امروز ایران ( مدرس دکتر مریم کهوند، ساعت 14 تا 16 )

بررسی مفهوم غیاب در عکس های خانوادگی ایران( مدرس دکتر افسانه کامران ف ساعت 14 تا 16 )

تصویر تهران در سینمای ایران ( مدرس دکتر بهارک محمودی ، ساعت 16:30 تا 18:30 )

آداب پدیدار شدن در شهر پاریس: از متن تا تصویر (  مدرس دکتر شباهنگ کوثر ساعت 16:30 تا 18:30 )

سه شنبه 12/ 10/1396 : شهر به مثابه آتلیه ( مدرس دکتر فردین علی خواه ساعت 14 تا 16 )

عکاسی هنری ایران و پدیده شهر نشینی ( مدرس زانیار بلوری ساعت 16ک30 تا 18:30 )

چهارشنبه 13/10/1396: نگاهی گذرا به باز نمایی شهر و آثار عکاسان ایران ( مدرس مهدی وثوق، ساعت 14 تا 16 )

بهار عربی، مردم : چرا در قاجار عکاسی رخ نداده است ( مدرس حامد کیا ، ساعت 16:30 تا 18:30 ) ، است.

تمامی نشست ها در تالار فارابی دانشکده کاربردی دانشگاه هنر به آدرس ؛ چهار راه ولی عصر بین خیابان انقلاب وطالقانی برگزار می شود، همچنین شرکت در نشست ها برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

 

گفتنی است: بازدید از نمایشگاه جشنواره عکس نقره ،از روز شنبه 9 دی ماه تا روز چهارشنبه 13 دی ماه ، 96 ، همه روزه از ساعت 10 الی 19 در نگارخانه دانشگاه هنر به ادرس ، چهار راه والیعصر کوچه شهید بالاور برای علاقمندان امکان پذیر است.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir