دشمنان از مردم سالاری در ایران ناراحت هستند
چهار شنبه 13 دی 1396 بازدید: 1433

  رییس دانشگاه هنر گفت: دشمنان ما از اینکه مردم ایران، مردم سالاری منحصر به خویش را بعد از انقلاب اسلامی ایران ایجاد وصادر کردند، خوشحال نیستند.

 به گزارش ایسنا واحد دانشگاه هنر ، دکتر غلامرضا اکرمی رییس دانشگاه هنر، با توجه به شرایط حساس کنونی کشور ، مبنی بر تجمع عده ای اغتشاش گر و فرصت طلب در کشور، خطاب به دانشجویان دانشگاه هنر و حتی دانشجویان سراسر کشور، در راستای بکار گیری بصیرت و هوشیاری و پرهیز از هرگونه رفتار احساسی و خشونت ، پیامی صادر کرد،که در بخش اول این پیام آمده است: اکنون و در این شرایط خاص و حساس کشور بر خود وظیفه می ­دانم در جایگاه معلم و پدر خانواده­ ی دانشگاه هنر، شما فرزندان عزیزم را از هرگونه رفتار احساسی، عجولانه و هیجانی پرهیز دهم و بر حذر بدارم. امروزه در کشورهای به بلوغ رسیده، رشد، موفقیت و بالندگی نسل­ های جوان در گروی تعامل آگاهانه، مدبرانه و صحیح اجتماعی و برخورد انسانی است. اعتراض­ های به حق مردم در چند روز اخیر، به فریاد رسیده است! اگر قرار بود که مردم صدایشان را که از فشارهای زندگی ناشی از رکود و فساد اقتصادی بلند شده است، به گوش مسؤلین برسانند، یقینا این صدا از سوی مقامات نظام شنیده شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم سالاری حاصل گفت و گو، بصیرت و نقادی مدنی است، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که در هیچ جامعه­ ی مدنی و مردم سالاری، با اغتشاشات خیابانی مشکلات حل و برطرف نشده است! مردم سالاری؛ حاصل گفت وگو، بصیرت، مشارکت و نقادی به روش­ های مدنی و دور از ناهنجاری و خشونت است. همچنین باید دقت داشته باشیم که در فضای نا آرام و خشونت آمیز، افراد ضد انقلاب و سودجو با قصد و نیت­ های ناصواب، از احساسات پاک مردم و به ­ویژه هیجانات شما جوانان عزیز سوء استفاده کرده و در جهت مقاصد شوم خود بهره می­ برند. افراد و جماعات مغرض، به ­خصوص در برهه ­ی کنونی جهان، برخلاف صلاح جوامع آرام، مستقل و به­ ویژه اسلامی عمل می­ کنند و جز دشمنی با مردم کار دیگری نمی ­دانند. همان­گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: نخبگان جامعه باید هوشیاری و بصیرت داشته باشند تا بتوانند در لحظات حساس، نقش آفرینی مثبت و سازنده ایفا کنند.

 

 

 اکرمی با اشاره به این موضوع  در پیام ارسالی خود ،که دشمنان قصد دارند با نفود در این اجتماعات خیابانی  ، هزینه های اجتماعی و اقتصادی سنگینی را بر ملت وارد کنند ، تصریح کرد: فرزندان خوبم؛ بدانید که آرزوی این پدر و همه خدمتگزاران نظام؛ رشد، تعالی، تبلور و سعادت شما جوانان آینده ساز کشور عزیزمان ایران است. آینده ­ی کشور در دست شما است. بیایید دست به دست هم دهیم و نگذاریم که دشمنان ایران و اسلام نفوذ کنند و هزینه ­های اجتماعی و اقتصادی مخرب را بر دوش ملت ما سنگین­ تر کرنند.

 بصیرت یعنی هوشیار باشیم و با چشمان باز و گوشان شنوا، با فکر و عقل، به دور از هیجان و احساسات سطحی، وقایع را بررسی و تحلیل کنیم. حال که تکفیری­ ها و داعشی­ های وحشی و جنایت­کار و هم پیمانان آنان به همت، مقاومت و از جان گذشتگی جوانان غیور ایران و اسلام شکست خوردند، آرام نمی ­نشینند و برای جبران شکست خود در صدد ایجاد آشوب و بلوا در کشور عزیزمان ایران و به خاک و خون کشیدن مردم شریف و بی گناه ما هستند. یادمان نرود که این مزدوران تکفیری با حمایت اربابان خود، سوریه و عراق  را ویران کردند!

 همچنین دشمنان ما از اینکه مردم ایران، مردم سالاری منحصر به خویش را بعد از انقلاب اسلامی ایران ایجاد نمودند و گسترش دادند و حتی صادر کردند، خوشحال نیستند. مردم سالاری در ایران هنوز نوپا، جوان و آسیب پذیر است. از شما جوانان با بصیرت و نخبگان آرمان خواه، انتظار می ­رود که این نهال نوپای در حال رشد را مراقبت کنید.

 اغتشاش،عصبانیت، تخریب و کشتار هر حرف حقی را نا حق جلوه می د­هد. آگاه و هشیار باشید و داخل اغتشاشات خیابانی و خشونت ­های ایجاد شده در این روزهای اخیر نشوید. این اعمال و خشونت­ ها کور و بی هدف است و ادامه آن، سرمایه ­های اجتماعی-اقتصادی و اعتماد به نفس عمومی را در شعله ­های خود در هم می شکند و از بین می ­برد. آبرو، حیثیت، شرف و غیرت را در ملت و جوانان ما می­ سوزاند و سرزمین، فرهنگ و تمدن افتخار آفرین ایران را نابود می ­کند.

در بخش دیگری از این پیام، وی هنرمندان را جشم و امید مردم معرفی کرد و گفت: شما هنرمندید و باید هنرمندانه عمل کنید. چشم و امید مردم  به شما است. هنرمندان همیشه دلسوز و خیرخواه مردم بودند و مشکلات مردم را با زبان شیرین و موثر هنر بیان کرده اند و برای دولت مردان راه نشان داده و برای مردم شادی و آسایش به ارمغان آورده­ اند. زبان هنر زبان تفاهم و صداقت است. شما باید با سلاح هنرتان با کجی ­ها و ناراستی ­ها مبارزه کنید. سلاح هنر از هر تیغی برنده تر و درمان کننده تر است. زیرا با آگاهی رساندن به مقابله با زشتی ­ها می ­رود و آگاهی از هر سلاحی، اصلاح کننده ­تر است.

 امیدوارم که خداوند سبحان و رحمان به همه ی ما کمک کند و صبر و آرامش و بصیرت در دل­ های ما ایجاد نماید و به دولت مردان و مدافعان نظام در ضل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ تحمل، درک، تدبیر و درایت عطا کند. تا بتوانیم بار دیگر از این گذرگاه تنگ و تاریک و سختی که پیش آمده، عبور کنیم. تاریخ این سرزمین نشان داده که هر گاه ملت ما آگاهانه عمل کرده، از گذرگاهای باریک و سخت تاریخ به آسانی عبور کرده و همیشه در حفظ دین و شرف و ملت و سرزمین خود سربلند و سرافراز و راست قامت چون دماوند ایستاده است. امروز حراست، پایداری و تمامیت این سرزمین و سرمایه های گران بهای فرهنگی و تاریخی آن به کف با کفایت دستان و فکر سلیم و خلاق شما؛ فرزندان عاقل، هوشیار و هنرمند سپرده شده است.

 باشد که باز هم با توکل بر عنایات خداوند منان، همچون گذشتگان مان رشادت و حماسه بیافرینید و در این برهه نیز بر دشمنان کور وطن پیروز باشید.

غلامرضا اکرمی

 رییس دانشگاه هنر 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir