اتونلو در مراسم روز طراحی ایتالیایی؛ ارزشمندی حفظ هویت ملی و معاصر بودن طرح در کنار هم
یکشنبه 29 بهمن 1396 بازدید: 1334

 اتونلو گفت: زیبایی طراحی و خلق آثار صنایع دستی  منوط به حفط  هویت ملی و برقراری ارتباط با دنیای امروز است.

به گزارش دفتر ایسنای دانشگاه هنر ، مراسم بزرگداشت روز طراحی ایتالیایی ظهر امروز یکشنبه 29 بهمن  ماه 96 ، با حضور پرفسور جیووانی اتونلو ( Giovani ottonell) مدیر هنری مدرسه طراحی  IED  ایتالیا ، دکتر محمد یوسف نیلی – عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ، کارملو فیکارو (Carmelo ficarra ) از سفارت ایتالیا و مسئول برگزاری برنامه فرهنگی روز طراحی ایتالیا ، اساتید ، طراحان و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه هنر در تالار فارابی دانشگده هنرهای کاربردی  دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

اتونلو با اشاره به دلایل پیشرفت کشور ایتالیا در زمینه طراحی در چند دهه اخیر ، گفت: با نگاهی به قرون وسطی و تحلیل نقش ان در زمینه طراحی باید بگویم زمانی که به اصطلاح ، گارگاه هایی کوچکی وجود داشتند که این کارگاه ها  نیز از اهمیت  ویژه ای  برخوردار بودند، افرادی بودند که کار دست را خوب بلد بودند و صنایع دستی را طراحی می کردند و از هنر دست خود به خوبی استفاده می کردند و لذا می توانستند طراحی خوبی را انجام دهند و  از طرفی این کارگاه های صنایع دستی، مکان هایی بودند برای آموزش افراد و اینکه تکنیک انجام  این صنایع دستی را به نسل جوان و کارآموزان در این کارگاه ها منتقل می کردند.

مدیر هنری مدرسه طراح IED  ایتالیا در ادامه افزود: وجود مراکز صنایع دستی و کارگاه های آموزشی ، باعث شد ایتالیا برای قرون متمادی یک مرکز عالی و پیشرفته در تولید صنایع دستی سنتی به شمار آید.

وی تصریح کرد: صنایع دستی سنتی برخی محصولات در بعضی مناطق ایتالیا کفش و جاهای دیگر صندلی بود و این ایده صنایع دستی سنتی  وقتی به صنعت رسید آن را  صنعتی سازی کردند و در دانشگاه های ایتالیا این روش همچنان مطالعه و کاربردی است.

اتونلو بیان کرد: بحث رنسانس در طراحی نیز یکی دیگر از گزینه های مثبت و مفید بود،  یعنی اینکه یک شی در عین مفید بودن باید زیبایی خود رو حفظ کند و این شیوه نگرشی باعث شد که ایتالیا جهان را کم کم فتح کند.

مدیر هنری مدرسه طراح IED  ایتالیا در خصوص ویژگی های ایران در مبحث طراحی و تکنیک های لازم جهت پیشرفت در حوزه طراحی افزود:  بنده تکنیک صنایع دستی  و کارهایی که درحوزه نقاشی، رنگ آمیزی و یا حکاکی در مورد ایران انجام گرفته ایست را  را زیاد مطالعه کردم و خیلی مشتاق هنر ایرانی هستم.

اتونلو در پایان اطر نشان کرد: ایران نباید به هیچ وجه هویت ملی و تکنیک های صنایع دستی و این کشور ،  که میراث ارزشمندی از  گذشته  را به ارث دارد ، نباید اجازه دهد که از بین برود، ولی توصیه بر آنست که کشور ی مثل کشور ایران آنهم  با سابقه تمدنی بالا باید تحقیق و بررسی عمیقی را در راستای طراحی و  ارتباط DNA فرهنگی با فرهنگ های دیگر را شروع کند و به این باور و نتیجه برسد  که فرضا محصولی را  تولید  می کند هویت ملی ایرانی را حفظ کند و در عین حال یک محصول معاصر باشد،  یعنی این محصول  با دنیای امروز ارتباط برقرا کند. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir