سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر برگزار می شود
یکشنبه 19 فروردین 1397 بازدید: 1966

 سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر، بارویکرد های متناسب با نیاز های دانشجویان رشته نقاشی، در تاریخ 24 فروردین 97 برگزار می شود.

مهگل محمدی ، دبیر سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر ، در گفت و گو با دفتر ایسنای دانشگاه هنر ، گفت : دانشجویان رشته نقاشی دانشگاه هنر تهران در سال های متمادی جزو جریان سازان و فعالان رشته نقاشی در عرصه هنر ایران بوده اند، به طوری که انجمن علمی نقاشی این دانشگاه، متشکل از فعال ترین و تاثیرگذارترین دانشجویان است و هر ساله فعالیت های هنری و پژوهشی بسیاری در زمینه های تخصصی خود برنامه ریزی و اجرا نموده اند و در میان دانشگاه های دیگر، جایگاه دانشگاه هنر را به عنوان فضایی تاثیر گزار به اثبات رسانده اند.

وی افزود : انجمن علمی نقاشیِ سال تحصیلی 95 - 94  با پشتوانه برگزاری دو دوره موفق" هفته نقاشی تهران" در سال های 92 و 93   اقدام به برپایی این برنامه به صورت اولین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی با نام " ژُکال " کرد.

دبیر سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر  بیان کرد: این جشنواره، دارای سه بخش علمی-پژوهشی و عملی-کارگاهی و نمایشگاه آثار نقاشی است ، که بخش علمی-پژوهشی متشکل از سلسله نشست ها، سخنرانی های پژوهشی و میزگرد تخصصی در زمینه های مربوط به نقاشی معاصر ایران و جهان و رویکرد های متناسب با نیاز های دانشجویان رشته نقاشی در سراسر ایران برنامه ریزی شده است و  به مدت یک هفته در دانشگاه هنر تهران برگزار می شود.

 محمدی گفت : بخش عملی-کارگاهی شامل برگزاری کارگاه های حضوری می باشد که اساتید مدعو تجربیات هنری خود را در حوزه ی هنر معاصر به صورت عملی با دانشجویان به اشتراک می گذارند.

وی تصریح کرد: هیئت انتخاب آثار: به ترتیب آقایان عرب زاده/ کامرانی / بنی اسدی ، هیئت داوری آثار: عرب زاده/ کامرانی/ بنی اسدی/ فریدون امیدی/ خسرو خسروی می باشند.

دبیر سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر بیان کرد: محل برگزاری نمایشگاه در گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی 2 است.


 محمدی در ادامه افزود: محل برگزاری سخنرانی ها ، خیابان ولیعصر،بالاتر از انقلاب،روبه روبه ی خیابان بزرگمهر، ،سالن فارابی و محل برگزاری ورک شاپ ها خیابان حافظ،خیابان سرهنگ سخایی، پردیس باغ ملی دانشگاه هنر است.

وی در خصوص زمان برگزاری سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر گفت: این جشنواره در تاریخ 24 فروردین ماه 97 در گالری پردیس ملت راس ساعت 16 الی 20 با حضور  مسوولین دانشگاه هنر و جمع کثیری از دانشجویان و هنرمندان افتتاح می شود و علاقمندان می توانند از این جشنواره در ساعات 11 تا 20 بازدید کنند، همچنین مکان های برگزاری ورکشاپ ها و سخنرانی ها به ترتیب پردیس باغ ملی و سالن فارابی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر است.

دبیر سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر ،در پایان خاطر نشان کرد: تعداد 900 اثر از سراسر کشور دریافت و از این تعداد اثر ارسالی، فقط  120 اثر انتخاب شد، همچنین در این دوره از جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال، تعداد 8 نفر برنده و برگزیده انتخاب می شود که به نفرات اول تا سوم برنده به ترتیب مبلغ سه ، دو  و یک میلیون تومان و به 5 نفر برگزیده ، از طرف شرکت سابر کاستل و مجموعه حرفه: هنرمند : جوایز غیر نقدی، اهدء می شود.

گفتنی است: مراسم اختتامیه ، سومین جشنواره دانشجویی نقاشی ژکال دانشگاه هنر در تاریخ 31 فروردین 97 راس ساعت 17 الی 20 در سالن فارابی دانشگاه هنرنیز برگزار می شود.


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir