هنر سینما می تواند بزرگ‌ترین و بهترین مشوق و معرف صنعت کشور باشد
چهار شنبه 3 تیر 1394 بازدید: 2442

مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگ و صنعت کشور:
هنر سینما می تواند بزرگ‌ترین و بهترین مشوق و معرف صنعت کشور باشد
دبیر شورای فرهنگ و صنعت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب صنعتی و اقتصادی و متولی بخش اعظمی از صنعت و معدن کشور، راه را برای حضور فیلمسازان و هنرمندان هموار کرده و با حمایت از جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، گامی ‌در جهت فرهنگی ساختن صنعت، توسعه فرهنگ صنعتی و نمایش تلاش صنعتگران برداشته است.
به گزارش روابط عمومي جشنواره ملي فيلم و عکس فناوري و صنعتي (فردا)، دکتر علی محمد گودرزی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت و تولید صنعتی، درحقیقت کاری هنرمندانه است و خلق یک محصول صنعتی، مشابه تولید یک اثر هنری به شمار می‌رود. صنعتگر برای رشد و ترقی به تشویق و عرضه محصولش نیاز دارد و هنر به ویژه هنر سینما می‌تواند بزرگ‌ترین مشوق ومعرف برای صاحبان صنایع باشد.
مدیر مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: معتقدم باید دست هنرمندان و صنعتگرانی را که با فکر، خلاقیت و تلاش خود، به رشد و توسعه صنعت و معدن و تولید ملی کشور کمک می‌کنند را بوسید و آنان حمایت کرد.
وی ادامه داد: بی تردید راز ماندگاری صنعت و تلاش مدیران، کارگزاران و کارگران عرصه تولید کشور برای آیندگان، در گرو ساخت آثار هنری جذاب و خلاقانه و مستندسازی فعالیت ها و فرآیندهای صنعتی کشور است.
دبیر شورای فرهنگ و صنعت تاکید کرد: تاریخ و آیندگان با دیدن آثار هنری امروز در موردمان قضاوت خواهند کرد.
وی افزود: رسالت هنر جدای از برنامه ها و ترفندهای تبلیغاتی است. هنرمند مستقل، صاحب اندیشه و خلاق است و با دیدن فعالیت ها و فرآیندها و کاستی‌ها و نقاط قوت موجود در بخش های مختلف صنعت و انتقال به صنعتگران، به رشد و توسعه آن می‌افزاید.
دکتر گودرزی ادامه داد: ورود نهاد جهاددانشگاهی به موضوع مستندسازی و نمایش توانمند های صنعت کشور و فرهنگ سازی در این زمینه و تشکیل دبیرخانه ای دائمی برای این مهم را باید به فال نیک گرفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی بخش اعظمی از صنعت کشور، از این فعالیت جهادی حمایت می‌کند.
مشاور وزیر صنعت و معدن گفت: صنعت‌گر ایرانی سال ها است که راه روشن توسعه صنعتی را که به اقتصاد شکوفا منجر می شود را درپیش گرفته و باید هر حرکتی که به گردش چرخ های اقتصادی و تولیدی کشور کمک می کند را ستود.
وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های صنعتی کشور به ویژه در سالهای بعد از انقلاب و پس از جنگ، عنوان کرد: اقشار مردم ایران و حتی مخاطبان خارجی باید مطلع شوند دستیابی به پیشرفت های امروز و توسعه مستقل ایران در منطقه‌ خاورمیانه، چگونه به دست آمده و به درستی در جریان فعالیت‌های صنعتی صنعتگران کشور قرار گیرد.
وی تصریح کرد: بی تردید نمی‌توان فعالیت‌های گسترده صنعتی کشور را صرفا با رسانه های مکتوب ثبت و منتشر کرد؛ چرا که حجم و کیفیت این فعالیت‌ها، ابزاری فراتر از خبررسانی صرف را می‌طلبد.
دکتر گودرزی گفت: سینمای مستند صنعتی و مستندسازی برای رسانه‌های دیداری، یک راه مهم برای تصویر این دست تلاش‌هاست که در ایران نیز سابقه و ریشه دارد و ما نیز همچون کشورهای پیشرفته دنیا، باید در کشورمان از این فن، هنر و رساانه جهانی کارآمد و موثر، یعنی فیلم و سینما، در جهت اهداف توسعه ای کشور استفاده کنیم.
سومين جشنواره ملي فيلم و عکس فناوري و صنعتي (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبيري مسعود نجفي، توسط جهاد دانشگاهي و با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دانشگاه هنر برگزار مي‌شود.
فراخوان اين جشنواره تا 10 تيرماه تمديد شده است و علاقمندان مي‌توانند آثار خود را در هفت بخش تعيين شده به دبيرخانه ارسال کنند. فراخوان جشنواره از طريق سايت WWW.JDFEST.IR و همچنين مراجعه حضوري و تلفني قابل پيگيري است.
 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir