کتاب «سینمای مستند صنعتی ایران» به چاپ دوم رسید
دوشنبه 15 تیر 1394 بازدید: 2276

کتاب «سینمای مستند صنعتی ایران» نوشته محمدسعید محصصی، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به چاپ دوم رسید و همزمان با روز صنعت و معدن توزیع شد.
به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، این کتاب از دو بخش «شناخت فیلم مستند صنعتی» و «بررسی تاریخی/ تحلیلی سینمای مستند صنعتی ایران» تشکیل شده است. فصل اول این کتاب به تعریف فیلم مستند صنعتی می پردازد و فصل دوم مروری بر نحوه پیدایش مستند صنعتی در ایران و صنعت نفت دارد.
کتاب «سینمای مستند صنعتی ایران» در غرفه سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی در مراسم «بزرگداشت صنعت و معدن» در اختیار صنعتگران قرار گرفت و در ایام برگزاری جشنواره نیز توزیع خواهد شد.
در بخشی از مقدمه کتاب «سینمای مستند صنعتی ایران» به قلم محمد تهامی نژاد آمده است: فیلم صنعتی سرانجام آموخت که باید بر موضوع مورد توافق با صاحب کار متمرکز باشد و گرایش خود را تعیین کند. چنین فیلمی (کوتاه یا بلند) محملی برای کندو کاوهای اجتماعی و زیبایی شناختی بوده است. فیلم های کوتاه صنعتی در دوران آوانگارد با تمرکز بر تکنیک و شکل عالی ساخته می شدند و در شیوه شناسی بیل نیکولز، در رده ی مستندهای شاعرانه قرار می گیرند. این نوع فیلم در دهه های 1920 و 30 میلادی شکوه انسان دوران مدرن را بازتاب می داد و فیلم کوتاه هنری بود؛ اما جدا از این تمایلات زیبایی شناسانه، آن چه اهمیت دارد همان ذهنیت مدرن و نقد عصر مدرن است و سینمای مستند صنعتی می تواند در حد خود، در تحقق بخشیدن به آن بسیار کارساز باشد. به دلیل این نوشتن درباره ی این سینما و کارکردهایش دارای اهمیت والایی است.

این کتاب در 1000 نسخه و با قیمت 15000 تومان به سفارش جهاد دانشگاهی هنر در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف منتشر شده است.
سومين جشنواره ملي فيلم و عکس فناوري و صنعتي (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبيري مسعود نجفي، توسط جهاد دانشگاهي و با همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دانشگاه هنر برگزار مي‌شود. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir