جهاد دانشگاهی هنر در راستای حمایت ازتولید و اشتغال ملی گام بر می دارد
چهار شنبه 20 تیر 1397 بازدید: 1922

 هنرجوی موفق جهاد دانشگاهی هنر، که آموزش های تخصصی سفال و سرامیک را با موفقیت گذراند، توانست جذب بازار کار شود.

متولد 1369 ، متاهل و دانش‌ آموخته رشته  هنر اسلامی گرایش مینیاتور از دانشگاه لواسان .

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌ و گوی کوتاه خبرنگار ایسنا با فرشته سامان، هنرجوی موفق دوره سفال و سرامیک جهاددانشگاهی هنر است. هنرجویی که موفق شد جذب کارگاه سفال و سرامیک جهت گسترش فعالیت در این رشته شود.

لطفا از ابتدای فعالیت در این هنر برایمان بگویید. قصه علاقه شما به  سفال و سرامیک از کجا شروع شد؟

 بنده در  دانشگاه در رشته های  عکاسی، تذهیب، مینیاتور، معرق کاری ، منبت، را آموزش دیدیم،  به طوری که در شته تذهیب نیز عنوان نخبه به من تعلق گرفت، بنده از 5 سال قبل نیز کار مرمت موزه ها و نسخه های خطی را شروع کردم و در نهایت علاقه اصلی خود را در هنر سفال و سرامیک دنبال کردم.

البته با تشویق و راهنمایی پدرم در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی هنر ز یر نظر و آموزش استاد مجرب اقای امید فرجام در  رشته سفال و سرامیک استعداد  هنری خود  در این رشته شکوفا کردم.

آموزش دوره سفال و سرامیک در جهاد دانشگاهی هنر چقدر طول کشید

از ابتدا سفال مقدماتی ، شامل آشنایی با گل، حجم ساختن، نقاشی روی سفال را در طول 10 جلسه و سپس لعاب مقدماتی شامل یاد گرفتن انواع لعاب های قلیایی و اسیدی و نقاشی زیر لعابی و رولعابی را نیز طی 10 جلسه در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر فرا گرفتم. لازم به ذکر است بنده آموزش سفال و لعاب را در این مرگز به طور همزمان که دو ماه زمان برد ، گذراندم

 

شما چگونه جذب کارگاه سفال و سرامیک شدید

آثار و کارهای بنده در این طح از طراحی قوی برخوردار بود و این مسله باعث شد اقای فرجام با مشاهده این آثار و ویژگی خاص اثارم من را به همکاری در کارگاه سفال و سرامیک خود دعوت کند.

کلام آخر: دنبال کردن هنرهای مورد علاقه افراد حتما باید بعد از دانشگاه در مراکزتخصصی شناخته شده و جامع  دنبال شود، که جهاد دانشگاهی هنر یکی از این مراکز  است. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir