عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فناوری و صنعتی: تورهای عکاسی و فیلمسازی فناوری و صنعتی تداوم می یابد
سه شنبه 23 تیر 1394 بازدید: 2937

بهزاد رشیدی درباره تازه ترین تصمیمات جشنواره فیلم صنعتی اظهار داشت: علی رغم محدودیت های شدید مالی، کار دبیرخانه جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی با برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره آن پایان نمی یابد و برنامه ها برای برقراری ارتباط و تعاملات میان هنرمندان، صنعتگران و مدیران بخش های علمی و فناوری کشور در طول سال ادامه خواهد یافت.

وی افزود: جشنواره ها برای اینکه بتوانند اثرگذار بوده و موفق باشند، باید کارشان تداوم داشته باشد و فعالیت های ترویجی و فرهنگی آن ها باید درطول سال ادامه داشته باشد تا موضوع همواره در بین مخاطبان تازه و با اولویت باقی بماند.

 

**تشریح تفاوت سه دوره جشنواره فناوری و صنعتی با یکدیگر

رشیدی در ادامه با تشریح تفاوت های دوره سوم جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی با دوره های قبلی آن، گفت: در طول سه دوره برگزاری جشنواره سعی شده سیر تکاملی در بخش های مختلف وجود داشته باشد. برای مثال غیر از دوره اول جشنواره که تنها مستندهای صنعتی مدنظر جشنواره بودند، در دوره دوم و سوم همه گونه های فیلم و آیتم های تصویری که در مراکز فناوری و صنعتی و یا توسط فیلمسازان تولید می شود، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از دوره دوم به بعد سعی شد نمایش های دانشجویی و دانشگاهی نیز برای آثار منتخب جشنواره داشته باشیم تا فیلم ها بیشتر دیده شوند و به اهداف جشنواره نزدیک تر شویم.

رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر افزود: در این دوره با اضافه کردن فیلم های یک دقیقه ای و عکس، گستره گونه های آثار و مستندات تصویری را بیشتر کردیم و همچنین با برگزاری برنامه های جنبی مانند تورهای عکاسی و فیلمسازی از مجتمع های فناوری و صنعتی، سعی داریم هنرمندان را با فضا و شرایط و واقعیت های واحدهای صنعتی کشور آشنا کنیم.

وی همچنین تیم جوان برگزارکننده جشنواره را یکی دیگر از شاخصه های این دوره دانست و یادآور شد: جهاد دانشگاهی تاکید زیادی بر جوان گرایی و استفاده از توان دانشجویان و جوانان دارد. در این دوره سعی شد تیم برگزار کننده از دبیر جشنواره تا مدیران مختلف دبیرخانه، از جوانان علاقه مند و با انگیزه باشند.

 

**به ارتباط متقابل سینماگران، صنعتگران و فعالان حوزه فناوری می اندیشیم

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تخصصی فیلم و عکس فناوری و صنعتی در بیان هدف این رویداد اظهار کرد: این جشنواره اکنون در جوامع هنری و صنعتی کشور شناخته شده و به بلوغ رسیده است. این موضوع انتظارها را بیشتر می کند و همکاران من در دبیرخانه جشنواره به همین دلیل باید برای رفع کاستی ها و تامین ضرورت ها و بالابردن سطح کیفی جشنواره تلاش مضاعف داشته باشند و با استفاده از نظرات کارشناسان و گروه های متخصصی که در کنار ما هستند، اصلاحات لازم را در برنامه ها و روند حرکتی دبیرخانه جشنواره انجام دهند.

رشیدی با اشاره به اینکه سومین جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری سه سیاست راهبردی را سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت: ما به دنبال مستندسازی درست و استاندارد فعالیت های صنعتی و فناوری کشور هستیم تا آثاری قابل قبول و جذاب از این فعالیت ها و پیشرفت ها برای آیندگان باقی بماند و همچنین آن ها را در جایی مانند همین جشنواره ها نمایش دهیم.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: تقویت روحیه خودباوری مخصوصا در میان دانشجویان و جوانان دومین نکته مدنظر ماست. همچنین ایجاد رابطه متقابل میان فعالان صنایع و فناوری و هنرمندان برای هم افزایی در این حوزه که نهایتا به مستندسازی و معرفی توانمندی های کشور کمک کند از دیگر اهداف این جشنواره است که امیدواریم هرچه بیشتر به آن نزدیک شویم.

به گزاش ایرنا، سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر برگزار می شود.

برگزاری نکوداشت و نمایش تعدادی از فیلم های زنده یاد محمدرضا مقدسیان به عنوان یکی از پیشگامان فیلم صنعتی در ایران، یکی از برنامه های جنبی جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی است. 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir