«زرنگاه»؛ رویدادی مؤثر در جهت بازاریابی محصولات و رونق چرخه اقتصادی هنر
یکشنبه 12 خرداد 1398 بازدید: 829
مرکز هنر و معماری انگاره وابسته به جهاد دانشگاهی هنر اقدام به برگزاری رویدادی تحت عنوان «زرنگاه» با هدف جمع‌آوری آثار هنری در کاتالوگ‌های تخصصی جهت ارائه در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین سازمان‌ها و گروه‌های خریدار کرده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، مرکز هنر و معماری انگاره وابسته به جهاد دانشگاهی هنر در قالب برگزاری رویدادی در نظر دارد تا چرخه اقتصادی در حوزه هنرهای تجسمی، سنتی و صنایع دستی را رونق بخشد و لذا «زرنگاه» رویداد تخصصی در جهت تحقق این هدف است که طی آن هنرمندان صاحب آثار تا 15 تیرماه سال جاری فرصت دارند تا تصویر آثار خود را برای شرکت در این رویداد هنری اقتصادمحور ارسال کنند.
سوده صوفی؛ مسئول مرکز هنر و معماری انگاره، در رابطه با برگزاری رویداد «زرنگاه» گفت: در ارتباطی که با هنرمندان داشتیم شماری از این دوستان خواستار آن بودند که بار پیدا کردن بازار برای ارائه محصولات هنریشان از روی دوش آنها برداشته شود تا آنها بتوانند با فراغ بال به خلق و تولید آثار بهتری بپردازند.
وی ادامه داد: به همین دلیل «زرنگاه» از سوی این مرکز طراحی شد تا در مجموع با هفت نگاهی که به اقتصاد هنر دارد، هدفی بزرگ یعنی ایجاد یکپارچگی و انسجام فعالیت فعالان هنری و رونق و توسعه اقتصاد هنر را دنبال کند که به عنوان نخستین گام و در نگاه نخست به جمع‌آوری تصاویر آثار هنری و تهیه کاتالوگ‌های تخصصی جهت ارائه به سازمان‌ها و گروه‌های خریدار داخلی و خارجی در راستای این رویداد اقدام کردیم.
صوفی تصریح کرد: براساس فراخوان این رویداد هنری، رشته‌هایی که هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد هنری می‌توانند تصاویر آثار خود را به آن ارسال کنند شامل صنایع فلزی، چوبی، حصیری، دکوری و همچنین رودوزی‌های سنتی از قبیل آینه‌دوزی، خامه‌دوزی و زیورآلات سنتی و همچنین محصولات آبگینه، سفال و سرامیک است که به دو روش ارسال تصاویر آثار امکان‌پذیر خواهد بود:
1ـ انتشار پست در اینستاگرام با هشتگ زرـ نگاه(#زرـ نگاه) و تگ صفحه مجموعه انگاره(@engare.art)
2ـ ارسال آثار به دایرکت اکانت مجموعه انگاره(@engare.art)
صوفی در ارتباط با نحوه ارسال آثار به یکی از دو طریق فوق اظهار داشت: تمام سعی خود را کرده‌ایم به این شیوه با ایجاد انسجام در شبکه ارتباطی موجود و ایجاد ارتباطاتی جدید و ارائه آثار هنری باکیفیت و کاربردی، شبکه فروش قوی و کارآمدی را به وجود آوریم.
مسئول مرکز هنر و معماری انگاره همچنین بر کاربردی و خلاقانه بودن آثار هنری ارسالی از سوی هنرمندان به منظور شرکت در این رویداد تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین عواملی که موجب ترغیب مشتری به خرید محصولات هنری می‌شود کاربردی و خلاقانه بودن آثار است که تمامی این عوامل وقتی به خرید منجر می‌شود که قیمت آثار از نظر مشتری و در مقایسه با سایر محصولات مشابه قابل قبول و قابل رقابت باشد.
وی در پایان در رابطه با نحوه دسته‌بندی و ارزشگذاری محصولات دریافتی در مراحل بعدی این رویداد گفت: مبنا و معیار ارزشگذاری و دسته‌بندی متناسب با خواست مشتریان گروه‌های مختلف و بازارهای هدف در سطح داخلی و خارجی صورت خواهد پذیرفت.
یادآور می‌شود، شماره تلفن 66964370 نیز آماده پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی هنرمندان است.
انتهای پیام
 


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir