بزرگداشت زاون قوکاسیان در جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران
یکشنبه 10 آبان 1394 بازدید: 2223

در بخش جنبی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از زنده‌یاد «زاون قوکاسیان» منتقد و صاحب‌نظر سینمای ایران یاد می‌شود.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در بخش جنبی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، بخشی به نام «پاسداشت» در نظر گرفته شده است که در آن از زنده یاد زاون قوکاسیان و هنرمندانی که در سال‌های 93 و 94 از دنیا رفته‌اند یاد خواهد شد.
بر اساس این گزارش، قوکاسیان، متولد 1329 اصفهان، منتقد و صاحب‌نظر سینمای ایران، ناشر کتاب‌های سینمایی و مدرس دانشگاه‌های سوره تهران و سپهر اصفهان بود که در اسفندماه 1393 در اثر بیماری از دنیا رفت.
جداسازی بسته‌های نمایش فیلم برای اولین بار در جشنواره امسال
معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران گفت: «امسال برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آثار شرکت‌کننده در بسته‌هایی به‌صورت مجزا و در سالن‌های جداگانه نمایش داده خواهد شد. به دلیل اینکه علاقه‌مندان به هرکدام از بخش‌ها بتوانند راحت‌تر انتخاب کنند و فیلم‌ها را ببینند.»
آرش رصافی افزود: «در سال‌های گذشته همه فیلم‌ها در یک باکس پخش می‌شد. مثلاً در یک باکس یا سانس 90 دقیقه‌ای ممکن بود فیلم‌های داستانی، مستند و انیمیشن نمایش داده شود. این کار یک ایرادهایی داشت، مثلاً مخاطبان فیلم داستانی مجبور بودند که یک فیلم مستند 30 دقیقه‌ای را هم تماشا کنند، یا برعکس. لذا سعی کردیم باکس‌ها را از هم جدا کنیم که علاقه‌مندان در هر رشته فیلم‌های خاص خودشان را ببینند. البته چون سال اولی است که این کار را می‌کنیم ممکن است اشکالاتی هم به وجود بیاید، ولی به نظرم ارزشش را دارد که ریسک کنیم و نتیجه را ببینیم.»
وی در خصوص کیفیت آثار دریافتی گفت: «فیلم‌ها معمولاً به‌صورت فول اچ دی (Full HD) تولید شده‌اند، پخش ما نیز به همان ترتیب، فول اچ دی خواهد بود و به نسبت کیفیت فایل‌هایی که خود فیلم‌ساز به ما ارائه داده است، کیفیت صدا و تصویر در پخش هم مناسب خواهد بود. البته ما به همان کیفیتی که فیلم‌ساز به ما ارائه داده است بسنده نمی‌کنیم. اگر احساس کنیم صدا و یا تصویر فیلم دچار مشکل است حتماً از خود فیلم‌ساز می‌خواهیم که آن را اصلاح کند و تا آخرین لحظه‌ای که فرصت اجازه دهد سعی می‌کنیم که فایل اصلاح‌شده را جایگزین کنیم تا کفیت پخش در جشنواره افت نداشته باشد.»
معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان در خصوص مجتمع چارسو گفت: «سالن‌های چارسو از لحاظ فنی بسیار مجهز هستند، درواقع همه سالن‌ها مجهز به DCP (Digital Cinema Package) هستند و ویدیو پروژکتورها و امکانات پخش و تصویر مناسبی دارند. بنابراین فکر می‌کنم که ازلحاظ پخش مشکلی نداشته باشیم.»


تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد هنر می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2020 jdart.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir